2 Eylül 2014 Salı

Tercih Yaparsam Okul Puanım Düşer mi ?

 Tercih Yaparsam Okul Puanım Düşer mi ?

Okul puanım düşer mi ? 


Üniversite 2.tercihlerinin de belli olması ile birlikte istemediği bir bölüme yerleşen ya da farklı sebepler ile okula kayıt olmayan bir öğrenci seneye sınava girdiğinde okul puanı düşmesi durumlara göre açıklanmıştır.Ösym'nin bu konuda neden böyle bir kuralı olduğunu açıklayalım.Herhangi bir sebeple kayıt olmayacağı ya da okumak istemeyeceği bir bölümü yazarak kontenjan dolduran bir öğrenci,diğer öğrencilerin önünü kestiği için böyle bir kural mevcuttur.barajı geçip tercihte bulunmamak durumunda ise puanınız kırılmaz.Yani kontenjan doldurmadığınız için diğer tercih yapanlara bir zararınız olmamıştır.

Puan Hangi Durumlarda Düşer?
Ösym kılavuzunda belirttiği gibi,Ösys puanı veya özel yetenek sınavı sonucu bir bölüme yerleştirilen adaylar,diğer sene tekrar sınava girmesi durumunda puanı yarı yarıya düşecektir.
Yani kontenjanı bulunan bir üniversiteye (açık öğretim okullarında kontenjansız bölümler hariç) yerleştiğiniz halde kayıt yaptırmazsanız,diğer sene puanınızda düşme olacaktır.

Bölüme yerleşen fakat liseyi bitirmemiş öğrenciler

Bilindiği üzere sınavlar lise son sınıfta başlar,öğrencinin geçme ya da kalma durumu henüz belli olmadığı için sınava başvuru yaparak normal bir şekilde sınav işlemlerini yürütür.Fakat yıl sonunda lise diploması alamadığı taktirde üniversite sınavı barajını geçse dahi herhangi bir bölüme gitmesi söz konusu değildir.Böyle bir durumda Ösym ile iletişime geçerek bir dilekçe yazmak ve durumu bildirmek yeterli olacaktır.Bunun sonucunda kazandığınız halde kayıt olamamış olsanız bile,yerleştirilmemiş adaylar gibi işlemler yapılacaktır,puan düşmeyecektir.


Hangi Durumlarda Puan Düşmez


-Sınava girip tercih yaptınız ve kazanamadınız,puan düşmez
-Sınava girdiniz tercih yaptınız ön lisans açık öğretim fakültesi (kontenjanı olmayan bölüm) yazdınız ve kazandınız.Puan düşmez.
-Tercih yaptınız ve açık öğretim bölümü kazandınız fakat kayıt yaptırmadınız,puan düşmez.
-Meslek lisesi mezunusunuz,sınavsız geçiş hakkı bulunduğundan dolayı ön lisans kazandınız fakat gitmediniz,puan düşmez.
-Sınavı kazanıp tercih yaptınız fakat lise diplomasını alamadınız,Ösym ye bildirmek koşulu ile puanınız düşmez.


Hangi durumlarda puan düşer


-Lisans bölümü kazandınız ve gitmediniz,puan düşer.
-Lisans bölümü kazanıp gittiniz,diğer sene tekrar girmeniz durumunda puan düşer.
-Ön lisans bölümü kazanıp gitmediniz,sınavsız geçiş hariç diğer durumlar puan düşer.
-Yetenek sınavı ile yerleştiniz,kayıt yaptırmak ya da yaptırmamaya bakılmaksızın puan düşer.
-Açık öğretin lisans kazanılması durumunda puan düşer.

Puan düşmesi 1 yıl geçerlidir.Mesela bu yıl kazandınız ve gitmediniz,bu sizin diğer seneki sınavınızı etkileyecek,sonraki seneye bir etkisi olmayacaktır.
Puan kesintisi durumunda diploma notunuz yarı yarıya düşerek hesaplanacaktır.

53 yorum:

  1. Gecen sene aöf bankacılık 2 yıllık bölümünü kazandım fakat kayıt yaptırmadım. Bu sene okul puanım düşer mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. s.a ben busene açık öğretim önlisans bir yere tercih yaptım

      ve gitmemeye karar verdim çünki 1 sene daha ygs hazırlanacağım fakat seneye ygs puanım düşermi veya etkiler mi ???

      Sil
  2. Ulan ne saçma bi uygulama bu adaylara para cezası verilmesi lazım. Diğer adayların önlerini tıkadık'ları için puan düşürülmesi uygulanmamalı para cezası uygulanmalıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle sistem çok saçma gençlerin önlerini kesmekte üstlerine yok.

      Sil
    2. Siktir git orospu çocuğu ananda öyle diyodu seni geçmiş işte adam yinede yetersiz görmüş puanını sem kim köpeksin ona laf yapıyorsun

      Sil
  3. s.a ben busene açık öğretim önlisans bir yere tercih yaptım

    ve gitmemeye karar verdim çünki 1 sene daha ygs hazırlanacağım fakat seneye ygs puanım düşermi veya etkiler mi ???

    YanıtlaSil
  4. meslek lisesi mezunuyum direk geçiş hakkımla üniversite tercihi yaptım ama gitmek istemiyorum kayıt yaptırıp dondurursam (1 sene daha hazırlanıp sınava girince ortada kalmama ihtimali yüzünden) okul puanım düşermi

    YanıtlaSil
  5. Geçen yıl 4 yıllık lisans bölümüne yerleştim , bu sene 2. üniversite olarak işletme yazarsam seneye puanım düşer mi?İstanbul üniversitesi ikinci üniversite olarak işletme bölümünü düşünüyorum bölüm kontenjanlı mı bilmiyorum??

    YanıtlaSil
  6. Ben bu sene 2 yillik kazandim gitcem ama senye tekrar sinava gircem puanim dusermi

    YanıtlaSil
  7. Yeni puanı nasıl öğrenebilirim?

    YanıtlaSil
  8. S.a Ben su an bir lisans bölümü okuyorum. 3. Siniftayim. Üniversitesiyi kazandiktan sonra hiç YGS LYS ye girmedim. Ve bu sene sinava girmeyi düşünüyorum acaba Okul puanim düşer mi

    YanıtlaSil
  9. Ben meslek lisesi mezunuyum ama bölüm değiştirdim ve tercih yaptım yeelestirildim hem tercih yaptığım hemde bölüm değiştirdiğim için puanim 2 kere mi düşmüş oldu yani ek puanim 70 ti bunun yarısı 35 onun yarisida 17 buçuk falan mı oldu

    YanıtlaSil
  10. Geçen sene sınava girip bi yere yerleştim. Bu sene sınava girmedim zaten düşecek diye ama seneye girmeyi düşünüyorum. Seneye düşer mi?

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Ben 2 yıl üstüste tercih yaptim ikisindede geldi ve gitmedim gecen yıl puanının yarisini vermislerdi bu yil ne olur acabq

    YanıtlaSil
  14. Merhaba hocam acil bir sorum var cevaplarsanız sevinirim. Gecen sene yerleştim bu sene sınava girdim ve puanım yarıya kesilde ve ben bu sene tercih yapmıycam seneye girsem yine kesilir mi puanım ?

    YanıtlaSil
  15. Hocam geçen sene özel bir üniversitenin ilk ve acil yardım bölümüne ek yerleştirmede yerleştim fakat kayıt olmadım bu sene okuldan gelecek puanım kırılır mı

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba benim sınava bu yıl ikinci girişimdi. Tercih yapacağım ve seneye üçüncü kez gireceğim. Puanım düşecek mi?

    YanıtlaSil
  18. Merabalar TM 3 226 yerleştirme siyasal bilgiler ve kamu yönetimi 280 -300 civar puanlı üniversitelere yerleşme imkanım varmı

    YanıtlaSil
  19. Hocam tercih yapicam herhangi bir yer tutmazsa seneye girdiğimde puanım düşer mi bazıları düşer diyor aydınlatır mısınız

    YanıtlaSil
  20. Ben universite 1'in 2.ci döneminde okula gitmeyi bıraktım.sonra ygs-lys ye girdim okulun verdigi puan kesintili geldi benim seneye ygs-lys de okul tam puan vericek mi ?

    YanıtlaSil
  21. arkadaşlar tercihler başlamış ama osym den nask tercih yapaçağımı bilmiyorum bi yardımcı olabilirmisinuz

    YanıtlaSil
  22. Merhaba bu sene bir bölüm yazdım ve kesin gelecek bir bölüm ama gitmek istemiyorum ben bu üniversiteye başlasam ilk sene sınıfta kalsam 2. sene devam etmesem 2. sene obp puanı kırılır mı

    YanıtlaSil
  23. Geçen sene kazandım gitmedim bu sene puanım kesildi bu senede kazandım seneye sınava girsem yine puanım kesilir mi?

    YanıtlaSil
  24. Puanımın kesilmesi beni kaç bin geriye atar

    YanıtlaSil
  25. ygs yerleştirme ile gemi makineleri işletme kazandım mülakatı vardı katılmadım okul puanım gelecek sene düşer mi ?

    YanıtlaSil
  26. Ben lise diplomami alamadim. Osym ye dilekceyi nasil yazip nerden gonderecegim faxi falan kabul etmiyorlarmis. Detayli bilgisi olan birisi varsa bana yardimci olabilir mi lütfen?

    YanıtlaSil
  27. Tercih yaptim ve 4 yillik bir tercihim de geldi ama kayit yaptirmadim. Diplomami alamadim. Yardimci olun lütfen.

    YanıtlaSil
  28. Geçen sene sinava girdim kazandım fakat bu sene tekrar sinava girdim kazandım ama gitmedim seneye tekrar sinava girmek istiyorum okul puanim düşer mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesildimi puanın benim bu sene öyle olacak acaba puan düşermi

      Sil
  29. Dgs den yetersiz bi puan aldım ama yine de tercih yapmak istiyorum.. Oldu da tercih verdim ve tutmadı seneye okulun bana vereceği puan kırılır mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen lütfen lütfen biri bu soruya cevap versin

      Sil
  30. Ben bu yil mezun olamadigim icin kayit yaptiramadim ve okul puanimin dusmemesi icin osym ye nasıl bildiricem yardimci olurmusunuz ?

    YanıtlaSil
  31. Ben ilk senemde sınavsız geçişle yerleştim ikinci senemde de YGS puanimla yerlestim bu sene tekrar giricem sınava obp kırılır mi

    YanıtlaSil
  32. Ben açıköğretim önlisans bir bölüm bitirmek üzereyim. Tekrar sınava girdiğimde obp eklenirmi puanıma ?

    YanıtlaSil
  33. Ben 4 yıllık kazandım 1.sınıfın 2. Dönemi dondursam okulu, bidahaki tercih dönemi aynı puanımla sınava bidaha girmeden tercih yapabiliyor muyum?

    YanıtlaSil
  34. Geçen sene mimarlık okuyordum tekrar sınava girdim puanın kesildi ve mühendislik yazdım bu sene yine girersen yine kesilir mi

    YanıtlaSil
  35. meraba hocam ben bu yıl 2 yıllık acıkogretim bolumlerinden tercih yaptım.ama bu yıl lise diplomamı alamıyorum.eger tercihime yerleştirip okula gitmezsem puanım kırılırmı seneye tekrar sınava girsem?bununla ilgili osymye dilekçemi yazmam gerekir?

    YanıtlaSil
  36. 2016 kazandim gitmedim bir yil ara verdim 2018 de tercih yaptim geldi gitmedim gelecek sene puanim düsermi

    YanıtlaSil

  37. Dgs den yetersiz bi puan aldım ama yine de tercih yapmak istiyorum.. Oldu da tercih verdim ve tutmadı seneye okulun bana vereceği puan kırılır mi

    YanıtlaSil
  38. Lütfennnnnnnnnn

    Biri soruma cevap versin

    Dgs den yetersiz bi puan aldım ama yine de tercih yapmak istiyorum.. Oldu da tercih verdim ve tutmadı seneye okulun bana vereceği puan kırılır mi

    YanıtlaSil
  39. Hocam tercih yaptım fakat lise diplomamı alamadım osym ye nasıl bilgi verebilirim puanımın düşmemesi için

    YanıtlaSil
  40. Puan hesaplama sitelerinin hemen hemen hepsinde görebileceğiniz bir seçenek olan OBP ile ilgili detaylı bir açıklama yapma gereği hissettik. Sitemize ulaşan öğrencilerin büyük bir kısmı bunun ne anlama geldiğini ve nasıl hesaplandığını tam olarak bilmiyor. Yerleştirme sonucunuz için oldukça önemli bir değer olduğu için aşağıda yazılanları dikkatle okumanızı ve obp hesaplama konusunu tam olarak öğrenmenizi tavsiye ederiz. https://yksdestek.com/obp-puani-hesaplama/

    YanıtlaSil
  41. Ben tercih yaptım ama diploma alamadığım için okul kaydım silindi ÖSYM ye nasıl bildircem

    YanıtlaSil